Ознаке

…..Pesnik Miroslav Maksimović, koji je svojevremeno početkom osamdesetih bio u komisiji za oporezivanje šunda, ističe da to telo nije ni dugo trajalo, niti sprečilo ili smanjilo šund:

– To je bila komisija koja je oporezivala samo nosače zvuka – objašnjava Maksimović. – U to vreme pojavila se i prva ploča „Riblje čorbe“. Tekstovi Bore Đorđevića su i tada, kao i sada, bili dosta provokativni i u prvom trenutku komisija je bila gotovo jednoglasna da ploču treba oporezovati. Tada nisam znao da je Bora pesnik, kao i ja, ali sam video da to što radi ima umetničku vrednost. I uspeo sam, uz dobru argumentaciju, da ubedim komisiju da promeni odluku. Zato je važno da komisiju čine ljudi koji razumeju šta je umetničko izražavanje, a ne birokrate. Kičom i šundom bi trebalo da se bave umetnici i kulturni poslenici, ali država – ne.

Pisac Zoran Ćirić smatra da je oporezivanje šunda samo zaobilazna strategija i način da samozvana srpska kulturna elita još više ojača:

– Ovdašnja samozvana umetnička elita je najveći proizvođač šunda i kiča i svake druge vrste lažne umetnosti, zamaskirane smrtno ozbiljnim ideološkim stavom koji se zove politička korektnost. Ne verujem u bilo kakvo arbitriranje u svetu umetnosti, kod nas je umetnička kritika nestala. Prvo se kompromitovala, pa se korumpirala, a kasnije potpuno nestala. I, sada vegitara po principu vezane trgovine „ja tebi ti meni“…..

 

Oporezivanje kiča: Neka odlučuju časni | Kultura | Novosti.rs.

