Ознаке

Да ли знате?

ПОСЛЕДЊИ КОМЕНТАРИ

Василије Клефтакис | 07/04/2011 17:48

Није јасно речено одакле су Немци узели те “књиге Геце Кона“. Један рођак ми је био уредник у издавачком предузећу “Просвета“ у Геца Коновој згради код Чукур чесме. Ја сам преко њега, као дете, добио право да користим изванредно уређену и богату (бившу) библиотеку Геце Кона (током 1949-1955 г.) , у врло репрезентативној просторији у тој згради. Депо књига је био у дворишту, у магацину препуном предратних, непродатих књига, у који сам понекад са библиотекарком залазио. Много година касније, посетио сам, из носталгије, ту зграду. Библиотеке Геце Кона више нема. Појели су је самоуправљачки скакавци. Не знам да ли књиге које су Немци предали носе печат те библиотеке? Ако је тако, онда су они одузели само један мањи део библиотеке. Њихов посао су, много година после рата, и то темељно завршиле комунистичке газде “Просвете“. И тако – изгледа да је бар један мали део библиотеке ипак сачуван? Хвала Богу и за то.

Видети више: http://www.politika.rs/rubrike/tema-dana/Vracene-knjige-Gece-Kona.sr.html

